I love Nuffnang!

I love Nuffnang!

Friday, April 24, 2009

kursus....

hari ni aku bersemangat sket walaupun still feel sleepy.dah berminggu tak cukup tidur. not exactly sebab afzal la...it's actually sebab aku tanak sampai keje lewat. so i have to make sure that aku keluar rumah at 6.15am.so boleh sampai dalam 7.15am. hari ni jumaat so, our clinic takde patients sangat. tadi just buat 2 orang patients who came for post menopausal follow up and family planning clinic.then just tolong prof for klinik pakar punye detail scan. yang tak bestnye, datang la sorang houseman yang tak reti nak berbudi bahasa saying that she has detail scan today. tapi tak note dalam app. book. so, aku tanya la mana dapat app, dia marah plak.hiss...kita berbahasa dia nak naik angin plak.sudahnya, aku pass je la kat klinik dia untuk tentukan masalah dia...aku cuma memastikan perjalanan scan berjalan lancar di bilik scan.tapi untuk hal-hal appointment dari klinik pakar, biarlah mereka menjalankan tanggungjawab mereka dengan telus...aku ni bertugas di government wing...not private wing....

tadi, kak fahya told me to apply for ultrasound course.bagus jugak! there are 2 courses. basic and advanced.i think i'm going both of them.barulah aku certified....keje ultrasound ni memang best. tapi, kena ada minat and kepakaran and the skill have to be approved by any established ultrasound organisation.then, you can proudly do your job. senang sket bila dah certified ni.you'll be more confident...jangan over confident dah la....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...